O czym musisz pamiętać, organizując imprezę masową?
Organizacja festiwalu, festynu, koncertu lub innego eventu to wyzwanie, wymagające spełnienia wielu wymagań. O czym musisz pamiętać, planując imprezę masową? Sprawdź!
Niezbędne zezwolenia
Aby móc legalnie zorganizować imprezę masową, konieczne jest uzyskanie niezbędnych zezwoleń. W tym celu należy złożyć wniosek o pozwolenie na jej organizację we właściwym miejscowo urzędzie gminy bądź miasta. Obowiązkowe jest też uzyskanie opinii o możliwych zagrożeniach, zastrzeżeniach dotyczących stanu technicznego obiektu oraz wymaganym zabezpieczeniu imprezy. Opinie te są wydawane przez odpowiednie organy straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, inspektora sanitarnego i policji.
Zabezpieczenie imprezy masowej
Organizator wydarzenia powinien też zapewnić jego zabezpieczenie. Może wystąpić z wnioskiem o ochronę imprezy przez policję albo skorzystać z usług firmy ochroniarskiej. Konieczne jest zatrudnienie służb porządkowych, które zajmą się sprawdzaniem bagażu i legitymowaniem uczestników wydarzenia. Na evencie powinny też znaleźć się służby informacyjne, które będą udzielały niezbędnych informacji gościom.
Wyznaczenie dróg ewakuacyjnych
W celu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom konieczne jest wyznaczenie dróg ewakuacyjnych. Dotyczy to nie tylko obiektów, ale też terenów otwartych. Przed rozpoczęciem eventu trzeba również sprawdzić stan techniczny budynku, w którym się on odbędzie. Niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie barier architektonicznych, w tym m.in. oznaczenie schodów specjalnymi taśmami z nadrukiem, co pozwoli zagwarantować powierzchnię antypoślizgową.
Zaplecze sanitarne
Każdy organizator imprezy masowej ma obowiązek zapewnić uczestnikom zaplecze sanitarne. Liczba toalet powinna być dostosowana do liczby uczestników koncertu czy festynu oraz charakteru wydarzenia. Co istotne, powinna ona wynikać z konkretnych wyliczeń, zgodnie z przepisami prawa. I tak w przypadku wydarzeń do 1000 osób należy zorganizować minimum jedną toaletę na 250 gości, a na eventach liczących od 1000 do 10 000 ludzi – jedną kabinę na każde 250 osób plus jedno WC na każde 750 uczestników. Jeśli impreza masowa przewiduje przynajmniej 10 000 ludzi, organizator musi zapewnić jedną kabinę na każde 250 osób plus jedną toaletę na 750 gości oraz dodatkowo jedno WC na 1000 osób.
W przypadku eventów organizowanych w obiektach zazwyczaj znajdują się już tam łazienki, których liczba odpowiada szacowanej liczbie gości imprezy. Jeśli jednak wydarzenie odbywa się na świeżym powietrzu, najlepszym rozwiązaniem jest wynajem toalety Szczecin to jedno z wielu dużych miast, w których regularnie odbywają się rozmaite eventy masowe, których organizatorzy nie mają kłopotów z wynajęciem kabin.
Jeśli chcesz szybko i skutecznie wypożyczyć toalety przenośne w Krakowie, Szczecinie czy innej miejscowości, najlepiej skorzystaj z serwisu Smieci.eu. Wypełnij krótki formularz, określając swoje zapotrzebowanie na liczbę, wyposażenie i termin dostarczenia kabin, a specjaliści przedstawią Ci oferty od sprawdzonych firm świadczących usługi wynajmu i serwisu toalet. To polecany sposób na zapewnienie zaplecza sanitarnego na imprezie masowej. Sprawdź!