Jak wygląda produkcja etykiet w drukarni?
Współcześnie, aby stworzyć dowolną naklejkę na opakowanie swojego wyrobu, wystarczy dobry projekt i wykonawca. Całość procesu można zlecić drukarni przyjmującej zamówienia online – dzięki temu bez wychodzenia z domu możesz zamówić wybrany motyw, który będzie zwieńczeniem Twojego produktu. Przeczytaj, jak będzie wyglądał ten proces od A do Z!
Projektowanie etykiet
Osoby zlecające wydruk elementów identyfikacji produktu, mają w kwestii projektu dwa wyjścia. Mogą zlecić go swojemu grafikowi, który przekaże odpowiedni plik wykonawcy, albo całe zadanie powierzyć drukarni etykiet, która zatrudnia specjalistę w tym zakresie. To nie tylko etap kreatywny – plik z grafiką, która ma znaleźć się na opakowaniu wyrobu, musi mieć odpowiednie parametry wewnętrzne, formaty i cechy, których nie widać, ponieważ zakodowane są cyfrowo w pliku. Dzięki temu drukarz może „przełożyć” go bezpośrednio na maszynę, która wykona wydruk w dokładnie takim rozmiarze, kolorze i kształcie jak go zaprojektowano.
Jak wygląda przygotowanie do druku?
Cyfrowy plik z projektem to element, bez którego wydruk nie może ruszyć. Potrzebna też będzie rolka odpowiedniego papieru wykonanego z różnych materiałów o indywidualnych cechach wytrzymałościowych. Mając te dwie rzeczy, drukarnia etykiet może przystąpić do pracy, ustawiając odpowiednie parametry drukarek. Dzięki właściwemu plikowi, w którym grafik „ułożył” konkretną liczbę etykiet na metrze bieżącym, można bardzo dokładnie określić, jaka długość papieru będzie potrzebna do uzyskania konkretnej liczby pojedynczych naklejek. W trakcie druku odbywa się równocześnie finishing oraz sztancowanie.
Co to jest finishing?
Jest to po prostu wykańczanie etykiet, które w drukarni wykonuje się na życzenie klienta po to, aby zwiększyć ich wytrzymałość, nadać im szczególnych cech. Może to być na przykład lekko wypukły wzór, połysk, uszlachetnienie, dodatkowa warstwa lakieru. Uszlachetnienie to bardzo ważny etap produkcji etykiet. Drukarnie polecają go nie tylko po to, aby grafika była ładniejsza, bardziej czytelna i zachęcająca dla konsumenta, ale również odporniejsza na przykład na działanie promieniowania UV czy wilgoci.
Sztancowanie i pakowanie
Na koniec naklejki wymagają sztancowania, to znaczy wykrawania ich konkretnego kształtu przy pomocy wykrojników. Dzięki temu, że drukowanie etykiet zawiera w sobie również tę usługę, odbiorca nie musi ręcznie wycinać każdej z nich, lecz tylko odkleja ją od warstwy zabezpieczającej – a w zasadzie robi to za niego maszyna w przypadku masowej produkcji. Gdy etykiety są gotowe, drukarnia pakuje je i wysyła do odbiorcy najszybciej jak się da, aby mógł on jak najprędzej rozpocząć naklejanie ich na swoje wyroby i finalizowanie produkcji.
Dlaczego warto zamówić etykiety w drukarni?
Dzięki ścisłej współpracy grafika z wytwórcami etykiet oraz szerokiemu parkowi maszynowemu możliwe jest bardzo szybkie zrealizowanie zlecenia na druk etykiet. Skontaktuj się z przedstawicielem drukarni A-Z Color, aby opracować swój projekt i zlecić jego wydruk tak szybko, jak to możliwe!