Agencja social media – na czym polega współpraca

Agencja social media

Agencja social media to nic innego jak wyspecjalizowana agencja marketingowa.

Jej zadania skupiają się mocno na portalach społecznościowych, a dzień pracy rozpoczyna od researchu poszczególnych kanałów socjali.

Jakie usługi świadczy i czym zajmuje się agencja social media?

Potencjał Social Media

Największą platformą społecznościową jest Facebook, który dziennie odwiedza 14 milionów użytkowników w Polsce. To bardzo dużo, a to tylko jeden z kanałów dotarcia do posiadaczy kont w mediach społecznościowych. Tendencja ta rośne, dlatego warto w działaniach marketingowych firmy, uwzględnić promowanie działalności w social media.

Reklama Facebook Ads

Facebook poza tym, że daje możliwość obcowania na co dzień z klientami w sposób bardzo bezpośredni, pozawala także uruchomić skuteczne i spersonalizowane reklamy.

Media społecznościowe to kopalnia wiedzy o użytkownikach. Dane demograficzne, zainteresowania, zawód, to wszystko pozwala na dokładne dopasowanie reklam do potencjalnych klientów. A to jeszcze nie wszystko. Facebook Ads pozwala na zamieszczenie jednoczesne reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze. Takie rozwiązanie maksymalizuje efekty przy zachowaniu racjonalnego kosztu ich wyświetleń. Wykorzystanie reklamy na Facebooku to doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów, wzrost ruchu na stronie dla pozyskania nowych klientów. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii i dopasowaniu reklam, pozwala zbudować społeczność wokół marki. 

Agencja Social Media – współpraca

Działania w social media nie skupiają się tylko na Facebooku, obejmują także inne platformy mediów społecznościowych. Niemniej Facebook to zdecydowanie monopolista w kwestii zaangażowania użytkowników, dlatego też obecność w tym medium to niemalże obowiązek firmy. Prowadzenie konta na Facebooku, Instagramie czy innych platformach wymaga systematyczności. Ponadto konieczna jest określona wiedza na temat działania poszczególnych platform dzięki czemu ich potencjał może zostać w pełni wykorzystany.

Główne zadania agencji social media to:

  • prowadzenie social media
  • tworzenie kampanii reklamowych
  • współpraca z influencerami

Działania w mediach społecznościowych opierają się w dużej mierze na treści, tworzeniu angażujących treści oraz budowaniu wizerunku marki za pomocą słowa.

Agencja social media może także świadczyć usług prowadzenie bloga firmowego lub tworzenie contentu na potrzeby firmy.

Współpraca z agencją social media może znacznie ułatwić prowadzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Zdarza się, że firmy zajmujące się promowaniem marek w social media oferują atrakcyjne pakiety cenowe na start, co w ogólnym rozrachunku, daje firmie możliwości otworzenia się na nowy kanał promowania działalności w sieci.