biznes

Często mówię, że założenie firmy jest jak zeskoczenie z klifu i zbudowanie samolotu w drodze w dół. To żywa metafora, która zawiera wiele prawd. Po pierwsze, potrzebujesz odwagi i optymizmu . Musisz wierzyć, że możesz to zrobić. Następnie będziesz potrzebować pomysłowości. Montaż samolotu wymaga talentu i umiejętności, nawet w spokojnych okolicznościach. W chaotycznym pędzie uderzającej w śmierć zagłębieniu potrzebujesz zwinności. Musisz szybko zareagować. Musisz być spokojny pod presją. Musisz poczuć radość z zanurzenia.

A potem jest stawka. Jeśli nie zmontujesz samolotu na czas, rozbijesz się. W kategoriach rzeczywistych kończą się pieniądze. Dlatego liczy się szybkość. Gdy zeskoczysz z klifu, ziemia zacznie Cię atakować. Dlatego prawie w każdym przypadku wolno działający startup jest martwy. To część tego, co sprawia, że przedsiębiorczość jest tak wyczerpująca – ponieważ domyślnym rezultatem, dopóki nie uruchomisz całego samolotu, jest śmierć. Nie tylko dla Ciebie, ale także dla wszystkich, których przekonałeś do skoku z Tobą.

Więc co trzeba zrobić, aby odnieść sukces w tych przedsiębiorczych skokach wiary? Odpowiedź jest jednocześnie prosta i nieskończenie złożona: potrzebujesz przedsiębiorczego sposobu myślenia .

I tak, można ją uprawiać.

To jedyna uniwersalna rzecz, której nauczyłem się jako współzałożyciel LinkedIn , kluczowy pracownik na wczesnym etapie zatrudnienia w PayPal , jako inwestor i podczas czterech lat wywiadów dla podcastu Masters of Scale . Zapewniam cię przez te wszystkie lata: nie ma dwóch takich samych założycieli. Nie ma fabryki w Dolinie Krzemowej, w której przedsiębiorcom wydaje się bluzę z kapturem, puszkę Monster Energy i dyplom CS ze Stanford, i mówi się: „Idź i znajdź”. Nie każdy założyciel jest młody, nie każdy jest specjalistą od technologii, nie każdy jest absolwentem imponującej uczelni. (Niektórzy, jak Sir Richard Branson i Bill Gates, nigdy nie ukończyć studiów). Ponadto nie każdy założyciel ma takie same umiejętności, doświadczenie lub talent.

Ale sposób myślenia ? To naprawdę jednoczy przedsiębiorców odnoszących największe sukcesy na świecie . Dzielą sposób patrzenia na świat i reagowania na niego, który jest zasadniczo optymistyczny i zorientowany na działanie. Sposób myślenia, który jest generatywny i odporny, często jest sprzeczny z lekcjami, których uczymy się w szkole.

W rzeczywistości istnieje cały zestaw postaw przedsiębiorczych: skłonność do działania; komfort z chaosem; zdolność do szybkich decyzji; piasek; optymizm; stałe dostawy planu B; i więcej. Czy musisz je wszystkie opanować? Nie, to niemożliwe. Przedsiębiorcy mają takie nastawienie w różnych kombinacjach i proporcjach. Niektóre mogły przyjść bardziej naturalnie. Innych trzeba kultywować. Kluczem jest rozpoznanie, gdzie są twoje mocne strony i gdzie musisz się nauczyć i dostosować.

Na przykład możesz być z natury optymistą i czuć się swobodnie w chaosie, ale mniej pewnym siebie przy podejmowaniu szybkich decyzji. Możesz mieć nienaganne wyczucie czasu i niepowstrzymaną skłonność do działania – ale nie masz możliwości wykorzystania mocnych stron innych. Możesz mieć naturalny instynkt ucieczki przed konkurencją, ale mniejszą pewność, jak rozwinąć kulturę zwycięskiej firmy.

Wszystko to jest dobrym punktem wyjścia. Nie poprzestawaj na tym! Twoje brakujące nastawienie może być kultywowane poprzez celową codzienną praktykę.

Pokazała to przełomowa praca dr Carol Dweck nad nastawieniem na wzrost. Jest psychologiem i wykłada na Uniwersytecie Stanforda , a jej badania nad nastawieniem na rozwój urzekły całe pokolenie nauczycieli w Ameryce. Jej kluczowy wniosek jest następujący: nastawienie na rozwój pozwala postrzegać każdą porażkę jako okazję do nauki i, cóż, wzrostu. Trudność należy przeformułować jako wyzwanie, a początkowe niepowodzenia stają się „jeszcze nie”.

Praca z nastawieniem jest obecnie nauczana w szkołach podstawowych w całych Stanach Zjednoczonych i podnosi wyniki testów. Ale praca z nastawieniem nie jest tylko dla dzieci. Jak więc pielęgnować postawę przedsiębiorczą ? Oto, co się liczy:

1.  Musisz uczyć się i oduczać w tym samym czasie. Postawy przedsiębiorcze – na przykład podejmowanie szybkich decyzji lub pozwalanie na palenie się pożarów – często stoją w sprzeczności z tym, czego uczy nas szkoła.

2.  Ucz się poprzez historię, a nie tylko teorię. Większość ludzi najlepiej uczy się dzięki doświadczeniom innych przedsiębiorców. Narracje sprawiają, że teoria się trzyma.

3.  Przyjmij codzienny nawyk, aby wzmocnić nowy sposób myślenia. Ważne jest, aby słuchać, czytać i pisać. Ale to nie wystarczy. Musisz działać zgodnie z tym, czego się nauczyłeś, aby żyć według nowego sposobu myślenia.

Istnieje wiele sposobów rozwijania ducha przedsiębiorczości, od książek po kursy i grupy rówieśnicze z innymi założycielami. Technologia również tutaj ma do odegrania ważną rolę, pomagając nam budować codzienne nawyki, które powodują zmiany umysłu. (Szczerze mówiąc, teraz sam oferuję tę usługę. We współpracy z zespołem Masters of Scale  właśnie wydałem aplikację, która opiera się na 10-minutowej codziennej praktyce, aby pomóc Ci kultywować przedsiębiorczy sposób myślenia. Chciałbym, żebyś spróbował. Nazywa się Masters of Scale Courses ).

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​przedsiębiorcom należy przypominać, aby poświęcali czas na wszystko, co wydaje się być skoncentrowane na sobie. Jako założyciel i lider poświęcasz całą swoją energię na problemy zewnętrzne w stosunku do Ciebie: Twój produkt. Twój rynek. Twój zespół i Twoje fundusze. Ale nie mogę mówić wystarczająco dobrze o praktyce kultywowania własnego sposobu myślenia. To najważniejsze narzędzie, które możesz wnieść, aby zbudować i skalować swój biznes.

Nie wszyscy rodzą się ze skłonnościami do działania Sir Richarda Bransona, zdolności przekonywania Steve’a Jobsa lub niezatapialnej odporności Sary Blakely. Ale każdy przedsiębiorca ma mózg stworzony z myślą o nieskończonych możliwościach. Mogą pielęgnować sposób myślenia, którego potrzebują, aby odnieść sukces, a następnie doskonalić go w nieskończoność, tak jak udoskonalają swój biznes.

Potraktuj to jako istotną inwestycję. Sukces lub porażka twojej podróży w wielu punktach po drodze będzie zależeć od tego, jak myślisz.