5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania sklepu internetowego

pozycjonowanie

Rosnące koszty prowadzenia działalności, trudność w utrzymaniu łańcucha dostaw, zmienność algorytmów Google – wszystko to wywołuje wątpliwości czy inwestowanie w pozycjonowanie sklepów online jest wciąż opłacalne. Tymczasem firmy, które się nad tym nie zastanawiają, lecz powierzają zadanie specjalistom – odnotowują rekordowe zyski ze sprzedaży online nawet w czasach kryzysu gospodarczego. Do tej grupy możesz należeć i ty, albo twoja konkurencja.

E-handel wiedzie prym w sprzedaży

Sprzedaż online od dawna jest najpopularniejszą formą realizowania zakupów przez Polaków. Obostrzenia gospodarcze związane z epidemią COVID-19 spowodowały jeszcze większy wzrost zysków w e-handlu. Jak wynika z raportu Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2021” aż 77 proc. Polaków w 2021 r. przynajmniej jeden raz kupiło coś online.

Tym, co motywuje klientów do wyboru określonego sklepu to nie tylko atrakcyjne ceny i dostępne opinie na jego temat. Coraz ważniejsze stają się funkcjonalność oraz przejrzystość strony. Usprawnić je może przemyślane i szyte na miarę pozycjonowanie sklepu online. Dzięki temu możliwe jest szybsze dotarcie do klientów, zainteresowanie ich ofertą i sfinalizowanie sprzedaży.

Liczą się tylko pierwsze pozycje w wyszukiwarce

Klienci po wpisaniu słów kluczowych w okno wyszukiwarki rzadko kiedy przeglądają kilka kolejnych stron. Wybór zwykle pada na jedną z pierwszych trzech pozycji na pierwszej stronie. Wskaźnik klikalności (CTR) wynosi kolejno dla nich: 30 proc., 15 proc. i 10 proc. W obliczu tych danych przestaje dziwić fakt, że usługi z zakresu SEO sklepu są tak popularne. Dzięki nim rośnie liczba odwiedzających witrynę i tym samym sprzedaż.

Jeśli ty nie zadbasz o pozycjonowanie sklepu – wkrótce z przykrością zobaczysz, jak wyprzedzi cię konkurencja, przejmując z niemałą satysfakcją twoich dotychczasowych klientów.

Klienci ufają ekspertom

Zajmowanie jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce pozytywnie wpływa na wizerunek twojego sklepu. Klienci mają poczucie, że firma, która znajduje się w czołówce, jest wiarygodna, a jej oferta – warta uwagi.

Zadbaj o to, by zamieszczone na witrynie opisy kategorii i produktów oraz artykuły były zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO dla sklepu internetowego. Ten pozornie mało znaczący element pomoże wypozycjonować witrynę.

Naturą algorytmu wyszukiwarki Google jest zmienność

Czy wiesz, że algorytm Google zmienia się nawet 600 razy w ciągu jednego roku? Wynika to m.in. z modyfikacji sposobów wyszukiwania informacji przez klientów, pojawiania się nowych stron, a także wzrostu znaczenia promowania lokalnego. Jak  więc wypozycjonować sklep internetowy przy tak dużej zmienności algorytmu Google? Podstawą jest poprawa funkcjonalności witryny i dostosowanie znajdujących się na niej treści do potrzeb użytkowników. Nie jest to zadanie ani łatwe, ani też szybkie do realizacji. Jest jednak na to rada: ty zajmij się prowadzeniem sklepu internetowego, a pozycjonowanie powierz specjalistom.

Regularna i przemyślana walka o pozycję lidera

Pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest formą jednorazowej promocji. Biorąc pod uwagę zmienność algorytmu Google i niestałe preferencje klientów – musisz nastawić się na regularne i zaplanowane działania.

Jeśli na co dzień prowadzisz dobrze prosperujący biznes, z trudem znajdziesz czas na realizację zadań związanych z SEO sklepu internetowego. Jest to proces nie tylko długotrwały, ale i wymaga umiejętności stosowania właściwych metod, a nie tylko tych, które są najbardziej popularne.

Jeśli nie wiesz jak pozycjonować sklep internetowy, nie próbuj zaufać instynktowi. Zacznij współpracować z firmą Divloy, działającą w branży Growth Hacking. Możesz liczyć na realizację działań takich jak: analiza słów kluczowych, audyt i optymalizacja, analiza ruchu i budowanie profilu linków. Dzięki pozycjonowaniu sklepów nie tylko zwiększysz ruch na swojej stronie. Pozwoli ci to przede wszystkim zmienić leady w realnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.